Crash test Honda Jazz (2015)

Testovaná varianta: 1.3 Comfort
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 85 %
Chodci 73 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

36 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Babysafe ISOFIX Plus 2
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Chodci

26 bodů / 73 %

chodci
Hlava: 17.1 bodů
Pánev: 3.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Honda Jazz poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna přijatelně, v případě spolujezdce na zadním sedadle je ochrana dobrá v oblasti hlavy, pánve a stehen a přijatelná v oblasti krku a hrudníku.

Při bočním nárazovém testu i více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá a Jazz získal maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Systém autonomního krizového brzdění je součástí standardní výbavy modelu Jazz a funguje také při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městě, při které dochází k častým zraněním způsobeným zpětným nárazem. V testech Euro NCAP si vysloužil dobrou známku.

Ochrana dětí

V testech ochrany 18měsíčních dětí Jazzu k zisku plnému počtu bodů chybělo jen velmi málo. Ochrana tříletého dítěte posazeného do po směru jízdy instalované sedačky byla vzhledem ke zvýšeným deceleračním silám v oblasti hrudníku a krku vyhodnocena jako přijatelná. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou byla univerzální autosedačka skupiny I, jež při instalaci na prostředním zadním sedadle nebyla stabilní.

Ochrana chodců

Nárazník Hondy Jazz poskytuje nohám chodců dobrou ochranu, vůz tak za tuto část zkoušky získal maximální počet bodů. Výsledky ochrany pánevní oblasti byly smíšené, naměřeny byly dobré i nevyhovující hodnoty. Ochrana hlavy při nárazu do kapoty byla průměrná až dobrá, kolem tvrdých sloupků čelního skla však byly zjištěny slabé a nevyhovující výsledky.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu stejně jako omezovač rychlosti jsou součástí příplatkové výbavy a dá se očekávat, že jimi bude vybavena velká část vozidel. Proto byly zahrnuty do celkového hodnocení. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda Jazz bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto