Crash test Hyundai H-1 (2012)

Testovaná varianta: Hyundai H-1 2.5 diesel GLS, LHD
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 55 %
Děti 75 %
Chodci 34 %
Aktivní bezpečnost 43 %

Dospělý cestující

20 bodů / 55 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.8 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a podpůrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

10 bodů / 34 %

chodci
Hlava: 4.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 43 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 0 bodů
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Nicméně výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Při bočním nárazovém testu byla ochran hrudníku přijatelná, zatímco ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Test bočního nárazu do sloupu nebyl proveden, protože airbag, který má chránit hlavu, nesplňuje požadavky. Geometrické hodnocení předních a zadních sedadel odhalilo nevyhovující ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získala H-1 maximální počet bodů za jeho ochranu osmnáctiměsíčního a tříletého cestujícího. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce nelze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Na toto nebezpečí je zřetelně varováno uvnitř vozidla.

Ochrana chodců

Nárazník získal za nabízenou ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně, ochrana poskytnutá hlavě byla převážně nevyhovující v obou oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte i dospělého. Test přední hrany kapoty nebyl vhodný vzhledem k tvaru a výšce vozidla.

Aktivní bezpečnost

Hyundai H-1 má elektronický stabilizační program (ESP) ve standardní výbavě. Nicméně, systém signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů, dokonce i pro sedadlo řidiče, a také systém omezovače rychlosti nejsou dostupné.

Obrázky

Vydáno: 20. 12. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto