Crash test Hyundai i10 (2014)

Testovaná varianta: Hyundai i10 1.0 Comfort
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 80 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

30 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

26 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 16 bodů
Pánev: 3.7 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu nepoškozen. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Hyundai poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedačce. Úroveň ochrany řidiče při bočním nárazu je ve všech oblastech dobrá, ovšem při prohlídce vozu po nárazu bylo zjištěno, že zadní dveře na straně srážky nebyly zcela dovřeny. Na vysokorychlostním záznamu se ukázalo, že vlivem setrvačnosti se klika dveří pohybovala, což mohlo vést k částečnému otevření dveří.
Ochrana oblasti hrudníku při bočním nárazu do sloupu je pouze průměrná. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla pouze průměrnou.

Ochrana dítěte
Hyundai i10 získalo maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti hrudníku byla ochrana jen průměrná a na krk působily také velké síly.  Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.
Airbag spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Hyundai určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců
Nárazník získal ve všech oblastech maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Přední hrana kapoty poskytuje dobrou ochranu pouze uprostřed, na krajích nechrání vůbec. Kapota motoru na většině míst chrání chodce dobře nebo přijatelně, ovšem v okolí sloupků, kam by mohla narazit jeho hlava, je ochrana nedostačující.

Aktivní bezpečnost
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy. Také elektronický stabilizační program (ESP) je součástí základní výbavy, ale řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je za příplatek. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti jsou součástí příplatkové výbavy a splnily požadavky Euro NCAP pro testování. Omezovač rychlosti funguje na principu čtení dopravních značek s maximální povolenou rychlostí a řidiče upozorňuje, pokud ji překročí.

Obrázky

Vydáno: 03. 06. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i10 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto