Crash test Hyundai i20 (2009)

Testovaná varianta: 1,4 GL
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 83 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely i20
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče a spolujezdce. Při testu bočního nárazu získalo vozidlo maximální počet bodů, při nárazu do sloupu vozidlo poskytlo přiměřenou ochranu hrudníku. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Hyundai i20 získal, podle hodnot naměřených figurínou, za ochranu jeden a půl ročního dítěte v bočním a čelním nárazovém testu maximální počet bodů. Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte nebyl při čelní nárazu shledán nadlimitním. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka, instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace pro o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Větší část nárazníku získala za ochranu nohou chodce maximální počet bodů, podobně jako větší část přední hrany kapoty. Ochrana poskytovaná kapotou byla dobrá na většině ploch, kam by mohla pravděpodobně udeřit hlava dítěte. V oblastech, kam mohla narazit hlava dospělého však byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
Některé verze vozu i 20 mají elektronickou kontrolu stability ve standardu, některé ji mají volitelnou. U většiny prodaných vozidel se předpokládá, že jsou vybaveny ESC ve standardu. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je pro přední i zadní sedadla součástí standardní výbavy.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i20 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto