Crash test Hyundai i20 (2015)

Testovaná varianta: 1.2 GLS
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 85 %
Děti 73 %
Chodci 79 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

33 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 73 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

29 bodů / 79 %

chodci
Hlava: 16.5 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hyundai poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna přijatelně, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana všech částí těla také dobrá až na oblast hrudníku a krku, kde je přijatelná.

Při obou bočních nárazových testech byla ochrana dobrá. Při nafukování hlavového airbagu však došlo k zachycení jeho zadního okraje částí interiéru, a proto se zcela nerozvinul. Z toho důvodu je ochrana hlavy hodnocena přijatelně.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla pouze průměrnou.

 

Ochrana dětí

Při dynamických testech s figurínou 18měsíčního dítěte byla hlavička chráněna jen průměrně, ostatní části těla dobře. Při zkouškách s figurínou tříletého dítěte nebyl její dopředný pohyb nadměrný, ale kvůli vysokým silám v oblasti krku je ochrana této věkové skupiny hodnocena přijatelně. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník i přední hrana kapoty získala maximální počet bodů za ochranu nohou a oblasti pánve. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně dobře nebo přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali pouze v okolí A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti a systém udržení vozu v jízdním pruhu jsou příplatková výbava.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i20 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto