Crash test Hyundai i40 (2011)

Testovaná varianta: Hyundai i40 1.7 diesel GLS, LHD
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 86 %
Chodci 43 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe ISOFIX
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 11.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus Isofix
Skupina: 0,1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

16 bodů / 43 %

chodci
Hlava: 8.1 bodů
Pánev: 1.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal u i40 během čelního nárazu stabilní. Kolenní airbag je pro řidiče součástí standardní výbavy a hodnoty zaznamenané figurínou naznačily u řidiče i spolujezdce dobrou ochranu kolen, stehenních kostí a pánve. Sloupek volantu představuje potencionální riziko, ale Hyundai předvedl, že ostatní části přístrojové desky nabídly dobrou ochranu. Hyundai i40 získalo v bočním bariérovém testu maximální počet bodů a ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu poskytlo hrudníku přijatelnou ochranu. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, nebyl nadměrný a figuríny tříletého i osmnáctiměsíčního dítěte byly v testu bočního nárazu vhodně zadrženy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy a i40 poskytla řidiči zřetelné informace o stavu airbagu. Natrvalo přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Ochrana nabízená kapotou byla převážně nevyhovující nebo průměrná. Přední hrana kapoty nabídla chodcům také převážně nevyhovující nebo průměrnou ochranu. Pouze nárazník získal maximální počet bodů za nabízenou ochranu nohou chodce.

Aktivní bezpečnost

Hyundai i40 je vybavena elektronickou kontrolou stability (ESP) ve standardní výbavě. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je možné u nižších tříd získat v doplňkové výbavě, ale prodej ve standardní výbavě u vyšších modelových řad je přijatelný pro splnění podmínek Euro NCAP 2011. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče i vpředu sedícího spolujezdce.

 

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i40 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto