Crash test Hyundai Ioniq (2016)

nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 80 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 82 %

Dospělý cestující

35 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

30 bodů / 70 %

chodci
Hlava: 13.7 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 5.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 82 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřový hatchback
Poznámka: platí pro všechny varianty včetně elektrické a hybridní

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Hyundai Ioniq poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. V čelní nárazové zkoušce celou šíří vozu byl hrudník pasažéra na zadním sedadle chráněn průměrně. Pánev sklouzla pod bezpečnostní pás. V této oblasti bylo tudíž uděleno nevyhovující hodnocení. 

V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu model Ioniq získal maximální počet bodů. 

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu, v případě zadních sedadel byla ochrana pouze průměrná. Součástí základní výbavy tohoto modelu je systém autonomního krizového brzdění, který funguje i při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě. V testu Euro NCAP si vedl dobře, kolizi bylo zabráněno ve všech testovaných rychlostech.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu částí vozu byla ochrana šesti i desetiletého dítěte ve většině oblastí dobrá. Výjimku představuje krk (průměrná ochrana) a také hrudník desetiletého dítěte (rovněž průměrná ochrana). Airbag předního sedadla spolujezdce je možné deaktivovat a tím umožnit instalaci dětské autosedačky. Informace o stavu airbagu podávané řidiči jsou srozumitelné, a systém byl proto odměněn.

Ochrana chodců

Téměř na všech místech kapoty byla zaznamenána přijatelná nebo průměrná ochrana hlavy, u sloupků čelního skla byly zjištěny i nevyhovující hodnoty. Nohy a pánev chodce jsou povětšinou chráněny dobře. Systém autonomního krizového brzdění si v testu vedl dobře.

Aktivní bezpečnost

Hyundai Ioniq je v základní výbavě opatřen signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla, řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti, systémem pro udržení vozidla v jízdním pruhu a systém autonomního krizového brzdění, který si v testu vedl dobře i ve vysokých rychlostech odpovídajících jízdě mimo město.

Obrázky

Vydáno: 01. 12. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto