Crash test Hyundai ix20 (2011)

Testovaná varianta: Kia Venga 1.4 GLS
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 85 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 10.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 12.8 bodů
Pánev: 4.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Při čelním testu zůstal prostor pro cestující stabilní. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako průměrná. Hodnoty zaznamenané figurínou prokázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí vpředu sedících cestujících. Nicméně volant a sloupek pro zapalování představovaly možné riziko zranění pro stehenní kosti řidiče. Při testu bočního bariérového nárazu získalo vozidlo maximální počet bodů. Při více závažném testu bočního nárazu do sloupu, hodnoty zaznamenané figurínou naznačily průměrnou ochranu hrudníku a dobrou ochranu ostatních částí těla. Ochrana krku proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla při nárazu zezadu dobrá.

Dětský cestující

Dopředný pohyb u tříleté figuríny, sedící v dětské sedačce po směru jízdy, nebyl nadměrný a zpětný náraz byl dobře kontrolován. Při testu bočního bariérového nárazu byly obě figuríny řádně zadrženy jejich sedačkami. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace o stavu airbagu byly poskytnuty řidiči a systém za to byl od Euro NCAP odměněn. Napevno přichycený výstražný štítek zřetelně varoval na nebezpečí umístění dětské sedačky na přední sedadlo bez dřívější deaktivace airbagu.

Chodec

Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Přední hrana kapoty poskytla průměrnou ochranu. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, nabídla kapota dobrou ochranu. Nicméně, ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující.

Bezpečnostní výbava

Elektronickou kontrolou stability (ESC) je ve standardu vybavena většina prodaných vozidel, proto bylo ESC zahrnuto do testu Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů není pro zadní sedadla u Kia Venga dostupná, a proto toto skóre nebylo zahrnuto do hodnocení ix20.

Nezařazené komentáře

Euro NCAP je informován, že Hyundai ix20 je konstrukčně identický s Kia Venga a má stejný interiér i úroveň bezpečnostní výbavy. V souladu s tím se Euro NCAP domnívá, že počet udělených hvězdiček pro Kia Venga může být použit i u Hyundai ix20.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai ix20 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto