Crash test Hyundai ix35 (2010)

Testovaná varianta: Hyundai ix35 2.0 diesel 'Style
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 88 %
Chodci 54 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 88 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

20 bodů / 54 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřové SUV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely ix35 s testovanou specifikací
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou indikovaly dobrou ochranu pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Hyundai přenesl dodatečná data z testu, která ukázala, že poskytnutá úroveň ochrany pro různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích byla podobná. V bočním bariérovém testu byly hodnoty zaznamenané figurínou dobré. Nicméně ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu se záclonový airbag zachytil ve dveřním sloupku a nedošlo k jeho plnému nafouknutí. Tento airbag je určený k tomu, aby poskytl ochranu při všech typech bočního nárazu, a proto byly odečteny body v obou testech bočního nárazu a bočního nárazu do sloupu. Ochrana hrudníku byla v testu bočního nárazu do sloupu průměrná. Sedadlo a opěrka hlavy nabídly dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě zadního nárazu.

Dětský cestující

Pohyb směrem dopředu u tříleté figuríny sedící po směru jízdy nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Airbag na pozici spolujezdce je možné vypnout, aby bylo umožněno na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku, která má být instalována proti směru jízdy, a informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly zřetelné. Trvale uchycený výstražný štítek zřetelně varoval na nebezpečí použití dětské sedačky na předním sedadle bez prvotní deaktivace airbagu.

Chodec

Nárazník poskytl převážně dobrou ochranu pro nohy chodců. Nicméně přední hrana kapoty nezískala za nabízenou ochranu nohou chodce žádné body, jelikož úroveň její ochrany byla příliš nízká. Ochrana nabízená kapotou byla v některých oblastech, kam by mohla udeřit hlava dítěte, dobrá. Mimo střední oblast však byla průměrná. Ochrana hlavy dospělého byla různá, ale většina testovaných oblastí byla ohodnocena jako nevyhovující.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy všech modelů, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadlo řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai ix35 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto