Crash test Hyundai Tucson (2015)

Testovaná varianta: 1.7 diesel GLS 4x2
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 85 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

32 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.2 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

23 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe + ISOFIX Base
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

26 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 19.6 bodů
Pánev: 0.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hyundai Tucson poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla až na oblast hrudníku dobrá. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako přijatelná, u pasažérů na zadních sedadlech jako průměrná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Tucson vysloužil maximální počet bodů. V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana hrudníku vzhledem ke stlačení žeber průměrná. Ostatní části těla byly chráněny dobře. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Tucson získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Síly v oblasti hrudníku v případě tříletého dítěte byly mírně zvýšené, úroveň ochrany ovšem byla vyhodnocena jako dobrá. 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Tucson určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. V nadzvedlé poloze byla také provedena simulace srážky s chodcem. Výsledky kapoty byly převážně dobré. Naopak ochrana pánevní oblasti chodce je nevyhovující. Nárazník poskytuje nohám převážně dobrou ochranu.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy stejně jako nastavitelný omezovač rychlosti. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai Tucson bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto