Crash test Hyundai Veloster (2011)

Testovaná varianta: Hyundai Veloster 1.6 GDI GLS, LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 89 %
Chodci 49 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

35 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 89 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Römer Britax Babysafe+
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: RÖMER BRITAX DUO+
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

18 bodů / 49 %

chodci
Hlava: 7.3 bodů
Pánev: 4.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: třídvéřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Pro oba vpředu sedící cestující byla ochrana všech oblastí těla dobrá, kromě spodní části nohou, kde byla ochrana přijatelná. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Hyundai předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byla ochrana všech oblastí těla dobrá a vozidlo získalo maximální počet bodů. V případě více závažného bočního nárazu do sloupu byla ochrana dobrá a Veloster získal maximální počet bodů. Podobně přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Veloster ztratil v dynamických testech pouze zlomek bodů za jeho ochranu tříleté figuríny. Dopředný pohyb tříleté figuríny sedící po směru jízdy v autosedačce nebyl nadměrný a při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy jejich bočnicemi, čímž minimalizovaly pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace o stavu airbagu jsou řidiči poskytovány a systém za to byl odměněn. Zřetelné informace o stavu airbagu bez dřívější deaktivace airbagu byly poskytnuty.  

Ochrana chodců

Ochrana poskytnutá nárazníkem a přední hranou kapoty nohám a pánvi chodce, do kterého narazí, byla dobrá nebo průměrná. V těch oblastech, kam by mohla pravděpodobně dopadnout hlava dítěte, nabídla kapota dobrou ochranu, ale také v některých oblastech ochranu průměrnou a nevyhovující. Ochrana nárazu hlavy dospělého byla převážně nevyhovující. 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy u Velosteru, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce. Omezovač rychlosti není nabízen pro toto vozidlo.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Hyundai Veloster bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto