Crash test Infiniti Q30 (2015)

Testovaná varianta: 1.5d MT Premium
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 84 %
Děti 86 %
Chodci 91 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

32 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

33 bodů / 91 %

chodci
Hlava: 21 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

11 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Infiniti Q30 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Vůz si vysloužil nejvyšší možný počet bodů za ochranu pasažéra na předním sedadle.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, v případě spolujezdce na zadním sedadle rovněž dobrá až na oblasti krku a hrudníku, kde byla přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Q30 vysloužila maximální počet bodů. Při více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byly naměřeny průměrné hodnoty komprese hrudníku.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla a opěrky byly nevyhovující.

Ochrana dětí

Infiniti Q30 získalo maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. V případě figuríny simulující tříleté dítě byly naměřeny průměrně zvýšené síly v oblasti krku.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Vůz disponuje systémem, který umí automaticky deaktivovat airbag pro přední sedadlo spolujezdce. Dětskou sedačku tak lze umístit proti směru jízdy. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Q30 určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.   

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. V důsledku toho kapota při nárazu do hlavy chodce poskytovala téměř na všech místech dobrou nebo přijatelnou ochranu. Nevyhovující hodnoty byly naměřeny pouze okolo předního skla a jeho sloupků.

Ochrana nohou a pánevní oblasti chodce byla vyhodnocena jako dobrá ve všech měřených místech. Vůz tudíž za tuto část zkoušky obdržel maximální počet bodů.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy Q30. Dá se předpokládat, že omezovač rychlosti bude využíván ve většině prodaných vozů, a proto byl zahrnut do hodnocení. Stejně je tomu i v případě systému pro udržení vozu v jízdním pruhu. Systém autonomního krizového brzdění si v testu vedl dobře.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Infiniti Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto