Crash test Isuzu D-Max / Rodeo (2012)

Testovaná varianta: Isuzu D-Max Crew Cab, 2.5 diesel
pickup

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 83 %
Děti 67 %
Chodci 51 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

30 bodů / 83 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

33 bodů / 67 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 7.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1S Isofix
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1S Isofix
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Chodci

18 bodů / 51 %

chodci
Hlava: 12.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: Čtyřdveřový pickup
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily průměrnou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Isuzu D-Max získalo za ochranu poskytnutou v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při čelním a bočním nárazovém testu byla nabízená ochrana 18 měsíčního dítěte u krku a hrudníku pouze přijatelná. Nicméně, nevyhovující ochrana byla u hrudníku 3letého dítěte. Airbag spolujezdce nelze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Napevno přichycený výstražný štítek na stínítku zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez prvotní deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

V těch oblastech, kam by mohly dopadnout dolní části nohou chodce, byla ochrana dobrá. Přední hrana kapoty nabídla v oblastech, kam by mohly dopadnout horní části nohou chodce, nevyhovující ochranu. Ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte a dospělého, byla převážně průměrná a nevyhovující ochrana.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky testu Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadlo řidiče i vpředu sedícího spolujezdce, ale ne pro zadní sedadla. Omezovač rychlosti není pro Isuzu D-max dostupný.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Isuzu D-Max bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto