Crash test Jaguar XF (2011)

Testovaná varianta: Jaguar XF 3.0 diesel 'Premium Luxury', RHD
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 73 %
Chodci 62 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

28 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 5.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 73 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer BabySafe ISOFIX
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 9.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

22 bodů / 62 %

chodci
Hlava: 16.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdvéřový salon
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Nicméně konstrukce přístrojové desky představuje možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce a ochrana v oblasti koleno / stehenní kost / pánev byla hodnocena jako průměrná. Při bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů, všechny oblasti těla byly dobře chráněny. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu, naznačilo stlačení žeber figuríny slabou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy jsou od testu v roce 2010 lehce změněny. Test byl zopakován a znovu výsledky v případě nárazu zezadu naznačily průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Airbag spolujezdce není možné vypnout, aby na přední sedadlo mohla být umístěna dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Výstražný štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, nebyl dostatečně zřetelný.  Jaguár vyšetřil důvody, proč dětské sedačky nemají natrvalo přichycený výstražný štítek, když v roce 2010 bylo vozidlo testováno, a prodejci byli ujištěni, že nyní mohou dodávat natrvalo přichycené štítky s instrukcemi a informacemi. 

Ochrana chodců

FX je vybaven aktivní kapotou. Když senzory v nárazníku detekují, že došlo ke kontaktu s chodcem, systém airbagů zvedne kapotu, čímž zvětší odstup od pevných struktur motoru. Tento dodatečný prostor nabízí hlavě chodce lepší ochranu. Když bylo vozidlo v roce 2010 testováno, nebyl systém tak citlivý, jak by Euro NCAP požadovalo. Jaguár udělal vylepšení a předvedl, že vozidlo nyní spustí systém, pokud dojde k nárazu s chodcem jakékoliv velikosti a v jakékoliv rychlosti. Test byl tedy opakován se zapnutým systémem. Výsledky jsou výrazně lepší, a to zejména v oblasti kapoty, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte. Většina testovaných oblastí naznačila, že ochrana hlavy byla dobrá. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující, ale byla zde i místa s dobrou ochranou. Jako u předchozích testů, nárazník nabídl nohám chodce dobrou ochranu a získal maximální počet bodů, ale přední hrana kapoty byla nevyhovující a nezískala žádný bod.

Aktivní bezpečnost

XF je vybaven elektronickým stabilizačním programem (ESP) ve standardní výbavě. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pokrývá obě přední sedadla a je také součástí standardní výbavy. Aktivní, řidičem nastavitelný, omezovač rychlosti je součástí standardní výbavy, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP a nebyl odměněn.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Jaguar XF bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto