Crash test Jaguar XF (2015)

Testovaná varianta: 2.0 diesel Prestige
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 84 %
Chodci 80 %
Aktivní bezpečnost 83 %

Dospělý cestující

35 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe + ISOFIX Base
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

29 bodů / 80 %

chodci
Hlava: 18.6 bodů
Pánev: 4.6 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

11 bodů / 83 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Jaguar XF poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla dobrá až na oblast hrudníku. Ta byla v případě řidiče i spolujezdce na zadním sedadle přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá. Došlo však k odchlípení obou dveří na straně nárazu. Přestože se dveře neotevřely, byl vůz penalizován. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech důležitých částí těla dobrá.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla byla v tomto ohledu průměrná.

Ochrana dětí

Jaguar XF získal maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. V případě figuríny simulující tříleté dítě byly naměřeny průměrně zvýšené síly v oblasti krku.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je XF určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Výsledky naměřené na kapotě byly téměř všude dobré nebo přijatelné, nevyhovující hodnoty byly naměřeny pouze v oblasti přední části čelního skla a sloupků.

Nárazník poskytuje nohám chodce téměř ve všech sledovaných oblastech dobrou ochranu. Výsledky ochrany pánve byly smíšené, v některých místech byla dobrá, v jiných nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Veškerá výbava, která je v testech Euro NCAP zohledňována, je součástí standardní výbavy Jaguaru XF. Má elektronickou kontrolu stability vozu, signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel, systém autonomního krizového brzdění, nastavitelný omezovač rychlosti i systém pro udržení vozu v jízdním pruhu.

Vozy s identifikačním číslem nižším než 15 300 se od testovaných vozů liší tím, že signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů není dostatečně hlasitá a zřetelná.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Jaguar XF bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto