Crash test Jeep Cherokee (2013)

Testovaná varianta: Jeep Cherokee 2.0 diesel "Longitude"
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 79 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 74 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 16.9 bodů
Pánev: 1.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 74 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.7 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Jeep poskytuje podobnou úroveň ochrany pro cestující různých velikostí a pro cestující sedící v různých pozicích.

 

Při bočním nárazovém testu získal maximální počet bodů s dobrou ochranu všech částí těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudi adekvátní a ostatních částí těla dobrá. Sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

Cherokee získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce není možné vypnout, a tak na přední sedadlo nelze umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy.  Varující štítky před tímto nebezpečím nebyly trvale připojeny k sluneční cloně, což znamená nesplnění požadavků Euro NCAP. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Jeep Cherokee určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohám chodců ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty ukázala nízkou úroveň ochrany pánevní oblasti ve většině zkušebních míst. Povrch kapoty zaznamenal smíšené výsledky, s dobrou a přijatelnou ochranou v mnoha oblastech a nedostatečnou především v okolí A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti (splňuje požadavky pro zařazení do zkoušek).

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Jeep Cherokee bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto