Crash test Jeep Compass (2012)

Testovaná varianta: Jeep Compass 2.2 diesel 'Limited', LHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 2
Dospělý cestující 61 %
Děti 76 %
Chodci 23 %
Aktivní bezpečnost 43 %

Dospělý cestující

22 bodů / 61 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 0 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 76 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 ISOFIX CRS type 'S'
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 ISOFIX CRS type 'S'
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

8 bodů / 23 %

chodci
Hlava: 8.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 0 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 43 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 0 bodů
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidvéřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce a vozidlo za ně bylo penalizováno. Compass byl testován s nadstandardním hrudníkovým airbagem. V bočním nárazu do sloupu naznačily hodnoty zaznamenané stlačením žeber figuríny velké riziko vážného zranění hrudníku dokonce i se zabudovaným airbagem. Vozidlo za tento test nedostalo žádné body. V bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů. Euro NCAP přezkoumal data dodaná Jeepem a výsledkem je, že airbag v bočním nárazovém testu výsledky nijak výrazně neovlivnil. Compass je vybaven aktivní opěrkou hlavy. Ta rozpozná, pokud dojde k nárazu a nafoukne se, čímž zmenší prostor mezi hlavou a opěrkou. Nicméně Jeep neposkytl informace, jak systém aktivně pracuje v různých rychlostech a při různých typech nárazů stanovených Euro NCAP. Z těchto důvodů byl systém při testech vypnut. Výsledky testů naznačily průměrnou ochranu proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nebyl nadměrný. V bočním testu byly tříletá figurína a osmnácti měsíční figurína vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček., čímž bylo minimalizováno riziko kontaktu s interiérem vozu. Airbag spolujezdce nemůže být deaktivován.  Riziko používání dětské sedačky orientované po směru jízdy bez deaktivace airbagu bylo zřetelně vysvětleno pouze v anglickém jazyce na štítku, který byl umístěn pouze na jedné straně slunečního stínítka.

Ochrana chodců

Nárazník nezískal za ochranu nohou chodce žádné body. Přední hrana kapoty také nezískala žádné body a nabídla nevyhovující ochranu ve všech testovaných oblastech. Kapota poskytla dobrou ochranu v některých oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, ale nevyhovující nebo přijatelnou ochranu v ostatních oblastech. Hodnocení Compassu je omezeno na dvě hvězdičky za jeho výkon v ochraně chodce.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče a spolujezdce, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP a není ohodnocena. Omezovač rychlosti není pro Jeep Compass nabízen.

Obrázky

Vydáno: 23. 02. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Jeep Compass bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto