Crash test Jeep Grand Cherokee (2011)

Testovaná varianta: Jeep Grand Cherokee, 3.0 diesel 'Limited', LHD
velké SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 81 %
Děti 69 %
Chodci 45 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

29 bodů / 81 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

34 bodů / 69 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 S Isofix
Skupina: 0,1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 6.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S Isofix
Skupina: 0,1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

16 bodů / 45 %

chodci
Hlava: 10.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidvéřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Při čelním nárazu bylo vestavěné jištění sedadla řidiče skoro zlomené vedví a pohromadě drželo jen díky ocelovému závitu, který ovládá umístění sedadla. K rozlomení došlo právě v místě, kde je uchycena spodní část řidičova bezpečnostního pásu a pravděpodobně to bylo způsobeno vysokým zatížením pásu během testu. V důsledku tohoto došlo u figuríny k dodatečnému pohybu vpřed, což způsobilo, že dopadla na airbag ve spodní části – airbag tedy nebyl dostatečně natlakován, aby zamezil kontaktu hlavy a volantu. Euro NCAP bylo informováno, že Jeep vyšetří příčinu selhání a hodlá vylepšit konstrukci sedaček, ale neplánuje opravu již existujících vozů. Ačkoliv hodnoty zaznamenané figurínou byly dobré, konstrukce přístrojové desky představuje možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti různě velkých cestujících a cestujících sedících v různých pozicích. V testu bočního bariérového nárazu získalo vozidlo maximální počet bodů, ale v testu více závažného nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná.  Grand Cherokee má “aktivní” opěrku hlavy, která rozezná náraz zezadu a pohne se vpřed, aby minimalizovala pohyb hlavy vzad. Jeep předvedl, že tento systém reaguje na různé druhy nehod a test ochrany proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byl proveden s aktivním systémem.  Přesto ochrana poskytnutá proti zranění krku byla v případě nárazu zezadu hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu se tříletá figurína nepohnula vpřed nadměrně. Nicméně při zpětném nárazu došlo ke kontaktu hlavy figuríny a zadního sloupku dveří a vozidlo ztratilo všechny body za ochranu tříleté figuríny. Airbag spolujezdce není možné vypnout, takže na přední sedadlo nelze umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Na toto nebezpečí není ve vozidle zřetelně varováno.

Ochrana chodců

Nárazník poskytnul nohám chodce ve všech testovaných oblastech dobrou ochranu a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty byla nevyhovující ve všech testovaných oblastech. Ve skoro všech oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota nevyhovující ochranu. Nicméně ochrana poskytnutá hlavě dospělého byla složená z oblastí dobrých a nevyhovujících.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je u Grand Cherokee součástí standardní výbavy a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče a spolujezdce. Omezovač rychlosti není pro Grand Cherokee nabízen.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Jeep Grand Cherokee bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto