Crash test Jeep Renegade (2014)

Testovaná varianta: 1.6 diesel Limited FW
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 85 %
Chodci 65 %
Aktivní bezpečnost 74 %

Dospělý cestující

33 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

24 bodů / 65 %

chodci
Hlava: 16.1 bodů
Pánev: 1.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 74 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Jeep poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, což vedlo k zisku maximálního počtu bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana částí těla dobrá kromě hrudníku, který byl chráněn přijatelně. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Jeep Renegade lze dovybavit systémem autonomního krizového brzdění.

 

Ochrana dětí

Jeep získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve slabě nebo nedostatečně. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna dobře nebo přijatelně, horší výsledky byly zaznamenány jen v okolí předních A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Jeep lze za příplatek dovybavit systémem autonomního krizového brzdění. Funguje od nízkých po vysoké rychlosti a předvedl dobrý výkon.

Obrázky

Vydáno: 20. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Jeep Renegade bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto