Crash test KIA Cee'd (2012)

Testovaná varianta: Kia Cee'd 1.4MPI LX, LHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 88 %
Chodci 61 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 5.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 88 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

22 bodů / 61 %

chodci
Hlava: 12.6 bodů
Pánev: 3.6 bodů
Nohy: 5.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Kia předvedla, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů za ochranu všech oblastí těla. Nicméně ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako slabá a ochrana břicha byla průměrná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Cee‘d získal v dynamickém testu za ochranu 3leté a 18 měsíční figuríny dítěte maximální počet bodů. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace o stavu airbagu byly poskytnuty a systém byl odměněn. Je zde zřetelné varování vzhledem k nebezpečí použití dětské autosedačky orientované proti směru jízdy bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Ochrana poskytnutá nárazníkem byla převážně dobrá, ale přední hrana kapoty získala ve většině testovaných oblastí průměrné hodnocení. Ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, byla poskytnutá ochrana dobrá. Nicméně, ochrana nabízená hlavě dospělého byla převážně nevyhovující nebo průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky testu Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti nebyl testován, protože není k dispozici ve standardní výbavě u všech variant vozu Kia Cee´d.

Obrázky

Vydáno: 30. 08. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Cee´d bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto