Crash test Kia Niro (2016)

Testovaná varianta: 1.6 GDI Hybrid
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 80 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

35 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

30 bodů / 70 %

chodci
Hlava: 13.9 bodů
Pánev: 4.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřový hatchback

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Kia Niro poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

V čelním nárazovém testu byla kolena i stehna řidiče a spolujezdce chráněna dobře. V čelním nárazovém testu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá nebo uspokojivá, u spolujezdce na zadním sedadle však byly naměřeny slabé hodnoty v oblasti hrudníku a nevyhovující v pánvi. Zjištěné údaje poukazují na to, že se pánev smýkla pod bezpečnostní pás. 

V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu se vozu Kia Niro dařilo a získal nejlepší známku.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla a opěrky byly průměrné. 

Součástí příplatkové výbavy Niro je bezpečnostní balíček nazvaný "Advanced Driving Assistance Pack", který obsahuje systém autonomního krizového brzdění, jenž funguje i při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě. Systému se v testech Euro NCAP dařilo. 

Ochrana dětí

Při zkoušce čelního nárazu byla ochrana figuríny simulující desetileté dítě dobrá až na oblast krku, kde byla přijatelná. Výsledky ochrany šestiletých dětí jsou slabé v oblasti hrudníku a průměrné na krku. Při bočním nárazu byla ochrana šesti i desetiletých dětí dobrá. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů, výjimkou byla instalace sedaček skupin I a II/III na střední sedadlo vzadu.

Ochrana chodců

Kapota vozu poskytovala převážně dobrou nebo uspokojivou ochranu před zraněním hlavy, nevyhovující výsledky byly naměřeny na krajích kapoty a kolem sloupků čelního skla. Nárazník vozu získal na celé ploše dobré známky za ochranu nohou. Pánev byla chráněna převážně dobře, na vnějších okrajích ale byly zjištěny i nevyhovující hodnoty. Bezpečnostní balíček "Advanced Driving Assistance Pack" zahrnuje autonomní krizový brzdový systém, který umí detekovat chodce. Výsledky tohoto systému jsou dobré, v mnoha případech bylo kolizi zcela zabráněno, v jiných byl náraz alespoň zmírněn. 

Aktivní bezpečnost

Niro je v základní výbavě vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů, manuálně nastavitelným omezovačem rychlosti a také systémem pro udržení vozidla v jízdním pruhu. Systém autonomního krizového brzdění je součástí testované příplatkové výbavy, operuje i za vyšších rychlostí typických pro jízdu mimo město a po dálnici a v testu si vedl dobře. V mnoha případech kolizi zcela zabránil, v jiných alespoň snížil nárazovou rychlost. 

Obrázky

Video

Vydáno: 01. 09. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto