Crash test Kia Niro (2016)
Testovaná varianta: 1.6 GDI Hybrid
nižší střední třída
Celkové hodnocení | ![]() |
Dospělý cestující | 83 % |
Děti | 80 % |
Chodci | 57 % |
Aktivní bezpečnost | 59 % |
Dospělý cestující
Řidič![]() Spolujezdec![]()
| Vozidlo![]() Sloup![]()
| Zpětný náraz![]()
| Vysvětlivky - dobrý - přijatelný - průměrný - slabý - nevyhovující |
Chodci

Hlava: | 13.9 bodů |
---|---|
Pánev: | 4.4 bodů |
Nohy: | 6 bodů |
Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability: | bodů |
---|---|
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: | bodů |
Podpora omezovače rychlosti: | bodů |
Detaily testovaného vozu
Rok testování: | 2016 |
---|---|
Karoserie: | pětidveřový hatchback |
Komentář
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Kia Niro poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.
V čelním nárazovém testu byla kolena i stehna řidiče a spolujezdce chráněna dobře. V čelním nárazovém testu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá nebo uspokojivá, u spolujezdce na zadním sedadle však byly naměřeny slabé hodnoty v oblasti hrudníku a nevyhovující v pánvi. Zjištěné údaje poukazují na to, že se pánev smýkla pod bezpečnostní pás.
V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu se vozu Kia Niro dařilo a získal nejlepší známku.
Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla a opěrky byly průměrné.
Součástí příplatkové výbavy Niro je bezpečnostní balíček nazvaný "Advanced Driving Assistance Pack", který není součástí tohoto hodnocení.
Ochrana dětí
Při zkoušce čelního nárazu byla ochrana figuríny simulující desetileté dítě dobrá až na oblast krku, kde byla přijatelná. Výsledky ochrany šestiletých dětí jsou slabé v oblasti hrudníku a průměrné na krku. Při bočním nárazu byla ochrana šesti i desetiletých dětí dobrá. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů, výjimkou byla instalaček sedaček skupin I a II/III na střední sedadlo vzadu.
Ochrana chodců
Kapota vozu poskytovala převážně dobrou nebo uspokojivou ochranu před zraněním hlavy, nevyhovující výsledky byly naměřeny na krajích kapoty a kolem sloupků čelního skla. Nárazník vozu získal na celé ploše dobré známky za ochranu nohou. Pánev byla chráněna převážně dobře, na vnějších okrajích ale byly zjištěny i nevyhovující hodnoty. Bezpečnostní balíček "Advanced Driving Assistance Pack" zahrnuje autonomní krizový brzdový systém, který umí detekovat chodce. Výsledky tohoto systému nejsou v tomto hodnocení zahrnuty.
Aktivní bezpečnost
Niro je v základní výbavě vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů, manuálně nastavitelným omezovačem rychlosti a také systémem pro udržení vozidla v jízdním pruhu. Systém autonomního krizového brzdění je součástí příplatkové výbavy, a proto do tohoto hodnocení není zahrnut.
Obrázky
Video
Vydáno: 01. 09. 2016
Zdroj: dtest.cz
Aktuální nabídka: Kia Ostatní bazar
Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto