Crash test Kia Niro (2016)

Testovaná varianta: 1.6 GDI Hybrid
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 83 %
Děti 80 %
Chodci 57 %
Aktivní bezpečnost 59 %

Dospělý cestující

32 bodů / 83 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

24 bodů / 57 %

chodci
Hlava: 13.9 bodů
Pánev: 4.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 59 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřový hatchback

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Kia Niro poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

V čelním nárazovém testu byla kolena i stehna řidiče a spolujezdce chráněna dobře. V čelním nárazovém testu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá nebo uspokojivá, u spolujezdce na zadním sedadle však byly naměřeny slabé hodnoty v oblasti hrudníku a nevyhovující v pánvi. Zjištěné údaje poukazují na to, že se pánev smýkla pod bezpečnostní pás. 

V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu se vozu Kia Niro dařilo a získal nejlepší známku.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla a opěrky byly průměrné. 

Součástí příplatkové výbavy Niro je bezpečnostní balíček nazvaný "Advanced Driving Assistance Pack", který není součástí tohoto hodnocení.

Ochrana dětí

Při zkoušce čelního nárazu byla ochrana figuríny simulující desetileté dítě dobrá až na oblast krku, kde byla přijatelná. Výsledky ochrany šestiletých dětí jsou slabé v oblasti hrudníku a průměrné na krku. Při bočním nárazu byla ochrana šesti i desetiletých dětí dobrá. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů, výjimkou byla instalaček sedaček skupin I a II/III na střední sedadlo vzadu.

Ochrana chodců

Kapota vozu poskytovala převážně dobrou nebo uspokojivou ochranu před zraněním hlavy, nevyhovující výsledky byly naměřeny na krajích kapoty a kolem sloupků čelního skla. Nárazník vozu získal na celé ploše dobré známky za ochranu nohou. Pánev byla chráněna převážně dobře, na vnějších okrajích ale byly zjištěny i nevyhovující hodnoty. Bezpečnostní balíček "Advanced Driving Assistance Pack" zahrnuje autonomní krizový brzdový systém, který umí detekovat chodce. Výsledky tohoto systému nejsou v tomto hodnocení zahrnuty. 

Aktivní bezpečnost

Niro je v základní výbavě vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů, manuálně nastavitelným omezovačem rychlosti a také systémem pro udržení vozidla v jízdním pruhu. Systém autonomního krizového brzdění je součástí příplatkové výbavy, a proto do tohoto hodnocení není zahrnut. 

Obrázky

Video

Vydáno: 01. 09. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto