Crash test Kia Picanto (2011)

Testovaná varianta: Kia Picanto 1.0 LX, LHD
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 86 %
Děti 83 %
Chodci 47 %
Aktivní bezpečnost 43 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.1 bodů
Náraz do sloupu: 6.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe ISOFIX Plus
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 9.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo ISOFIX Plus
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

17 bodů / 47 %

chodci
Hlava: 9.2 bodů
Pánev: 1.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 43 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal u Picanta během čelního nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen, stehenních kostí a pánve u řidiče i vpředu sedícího spolujezdce. Kia předvedla, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Většina těla byla při bočním bariérovém testu chráněna dobře, ochrana hrudníku byla přijatelná. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu zůstaly dveře zcela zavřené. Hodnoty zaznamenané stlačením žeber naznačily průměrnou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře). 

Ochrana dětí

Dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, nebyl nadměrný a figuríny tříletého i osmnáctiměsíčního dítěte byly v testu bočního nárazu vhodně zadrženy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo umožněno na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy a Picanto poskytlo řidiči zřetelné informace o stavu airbagu. Natrvalo přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Kapota poskytla v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava chodce, převážně průměrnou ochranu. Podobně přední hrana kapoty neposkytla nohám chodce dobrou ochranu.  Pouze nárazník získal maximální počet bodů, když ve všech testovaných oblastech nabídl nohám chodce dobrou ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) je pro Picanto dostupná v doplňkové výbavě. Nicméně u prodeje ve standardní výbavě se nepředpokládá, že splní požadavky Euro NCAP 2011 a systém nebyl hodnocen. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla.

 

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Picanto bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto