Crash test Kia Rio (2011)

Testovaná varianta: Kia Rio 1.2 GLS, LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 84 %
Chodci 46 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

17 bodů / 46 %

chodci
Hlava: 11.3 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Kia dokázala, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Při bočním bariérovém testu hodnoty zaznamenané figurínou prokázaly dobrou ochranu všech oblastí těla. Nicméně zadní dveře nebyly po testu plně zavřeny a vozidlo za to bylo penalizováno. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu zůstaly všechny dveře uzavřeny a ochrana řidiče byla přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace řidiči o stavu airbagu jsou řidiči poskytovány a systém za to byl odměněn. Štítek zřetelně vysvětlil nebezpečí umístění dětské autosedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Ochrana poskytnutá nohám chodce byla převážně dobrá. Nicméně přední hrana kapoty byla ve všech testovaných oblastech nevyhovující a nezískala žádné body. Nevyhovující ochrana byla také poskytnuta kapotou v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého. V oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana různá s několika oblastmi dobrými a několika nevyhovujícími.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy Ria a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je dostupný v doplňkové výbavě, ale nesplňuje Euro NCAP požadavky na vybavení pro rok 2011.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Rio bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto