Crash test KIA Sorento (2009)
Testovaná varianta: Kia Sorento 2.2 diesel GLS (EX)
velké SUV
Celkové hodnocení | ![]() |
Dospělý cestující | 87 % |
Děti | 84 % |
Chodci | 44 % |
Aktivní bezpečnost | 71 % |
Dospělý cestující
Řidič![]() Spolujezdec![]()
| Vozidlo![]() Sloup![]()
| Zpětný náraz![]()
| Vysvětlivky - dobrý - přijatelný - průměrný - slabý - nevyhovující |
Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability: | 3 body |
---|---|
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: | 3 body |
Podpora omezovače rychlosti: | 0 bodů |
Detaily testovaného vozu
Rok testování: | 2009 |
---|---|
Karoserie: | pětidvéřový SUV |
Poznámka: | Hodnocení se vztahuje na všechny modely Sorento s testovanou specifikací |
Výbava: | boční airbag |
---|---|
okenní airbag | |
čelní airbag spolujezdce | |
čelní airbag řidiče | |
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu | |
předpínače předního bezpečnostního pásu |
Komentář
Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Dvojité přepínače bezpečnostních pásů zadržely kolena figuríny dál od přístrojové desky, takže figurína zaznamenala jen nízké hodnoty. Nicméně sloupek volantu a zapalování představovaly riziko zranění pro různě velké řidiče. V testu nárazu bokem do bariéry ztratil vůz část bodu za ochranu hrudníku. V těžším testu bočního nárazu do sloupu naznačilo zatížení hrudníku průměrnou ochranu hrudi. Ochrana proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako dobrá.
Ochrana dětí
Na základě hodnot, zaznamenaných při čelním nárazu a bočním bariérovém nárazu, získalo Sorento za ochranu tříletého a osmnácti-měsíčního dítěte maximální počet bodů. Hlavy obou figurín byly při bočním nárazu dobře zadrženy boční částí sedačky. Spolujezdcův airbag může být deaktivován, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku, instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou dostatečně jasné.
Ochrana chodců
Ochrana, poskytovaná nohám chodce přední hranou kapoty, byla nevyhovující. Ochrana, nabízená nárazníkem, byla hodnocena jako průměrná, ačkoliv několik bodů směrem ke středu vozu si vedlo dobře. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte a dospělého, nabídla kapota nevyhovující ochranu. Dospělým nabídla kapota dobrou ochranu směrem ke svému středu, ale při okrajích byla ohodnocena jako nevyhovující (v místech kde se pod ní nacházela tvrdá konstrukce).
Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardního vybavení ve všech variantách Sorenta. Vozidlo je také ve standardu vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce.
Obrázky
Vydáno: 21. 01. 2012
Zdroj: dtest.cz
Aktuální nabídka: Kia Sorento bazar
Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto