Crash test Kia Sorento (2009)

Testovaná varianta: Kia Sorento 2.2 diesel GLS (EX)
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 84 %
Chodci 44 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.25 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.98 bodů
Náraz do sloupu: 6.47 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.48 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový SUV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Sorento s testovanou specifikací
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Dvojité přepínače bezpečnostních pásů zadržely kolena figuríny dál od přístrojové desky, takže figurína zaznamenala jen nízké hodnoty. Nicméně sloupek volantu a zapalování představovaly riziko zranění pro různě velké řidiče. V testu nárazu bokem do bariéry ztratil vůz část bodu za ochranu hrudníku. V těžším testu bočního nárazu do sloupu naznačilo zatížení hrudníku průměrnou ochranu hrudi. Ochrana proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako dobrá.

Ochrana dětí
Na základě hodnot, zaznamenaných při čelním nárazu a bočním bariérovém nárazu, získalo Sorento za ochranu tříletého a osmnácti-měsíčního dítěte maximální počet bodů. Hlavy obou figurín byly při bočním nárazu dobře zadrženy boční částí sedačky. Spolujezdcův airbag může být deaktivován, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku, instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou dostatečně jasné.

Ochrana chodců
Ochrana, poskytovaná nohám chodce přední hranou kapoty, byla nevyhovující. Ochrana, nabízená nárazníkem, byla hodnocena jako průměrná, ačkoliv několik bodů směrem ke středu vozu si vedlo dobře. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte a dospělého, nabídla kapota nevyhovující ochranu. Dospělým nabídla kapota dobrou ochranu směrem ke svému středu, ale při okrajích byla ohodnocena jako nevyhovující (v místech kde se pod ní nacházela tvrdá konstrukce).

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardního vybavení ve všech variantách Sorenta. Vozidlo je také ve standardu vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Sorento bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto