Crash test Kia Sorento (2014)

Testovaná varianta: 2.2 CRDi GLS
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 83 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 18.3 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Kia poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá a Sorento získalo maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Také v příplatkové třetí řadě sedadel je ochrana proti tomuto typu zranění dobrá.

 

Ochrana dětí

Kia Sorento získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku a hrudníku byly naměřeny vyšší síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou nebo přijatelnou ochranu. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně a nedostala žádný bod. Sorento je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna dobře nebo přijatelně. Horší výsledky byly zaznamenány v okolí spodní části čelního skla a předních A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Sorento lze za příplatek dovybavit systémem varování opuštění jízdního pruhu. Očekává se, že jí bude vybavena většina koupených vozidel, a byl proto hodnocen.

Systém pro rychlost jízdy kombinuje informace z digitální mapy s rozpoznáváním značek pomocí kamery. To umožňuje bezpečně určit maximální povolenou rychlost.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Sorento bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto