Crash test Kia Soul (2009)

Testovaná varianta: 1,6 EX
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 86 %
Chodci 39 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

31 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Soul
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představovala možné riziko zranění kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Pouze na základě hodnot naměřených figurínou, by Soul získal za ochranu řidiče v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Nicméně dveře řidiče nebyly po testu plně zajištěny, a proto byl vozidlu odebrán jeden bod. Ochrana hrudníku při testu bočního nárazu do sloupu byla průměrná. Nicméně ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla dobrá.

Ochrana dětí
Na základně hodnot naměřených figurínami, získala v testu čelního a bočního nárazu ochrana tříletých a osmnáctiměsíčních dětí maximální počet bodů. Pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadměrný a při bočním nárazu byly hlavy obou dětí zadrženy sedačkou. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka, instalovaná proti směru jízdy. Nicméně informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou dostatečně jasné.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty poskytla nohám chodce nevyhovující ochranu. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně dopadla hlava chodce, poskytla kapota také nevyhovující ochranu. Pouze nárazník poskytl převážně dobrou ochranu proti zranění.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní výbavou ve všech Kia Souls, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední a zadní sedadla.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Soul bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto