Crash test Kia Sportage (2015)

Testovaná varianta: 1.7 diesel GL
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 83 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe + ISOFIX Base
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 4.2 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové kombi
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Kia Sportage poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče a pasažéra na zadním sedadle dobrá až na oblast hrudníku, která byla vyhodnocena jako přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Sportage vysloužila maximální počet bodů.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla a opěrky byly průměrné.

Ochrana dětí

Kia Sportage získala maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. V případě figuríny simulující tříleté dítě byly naměřeny mírně zvýšené síly v oblasti krku.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Sportage určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.          

Ochrana chodců

Nárazník nohám chodce poskytuje dobrou, respektive přijatelnou ochranu. Ochrana pánve byla ve většině měřených částí dobrá, naměřeno ale bylo i pár nevyhovujících výsledků. Také ochrana hlavy při nárazu do kapoty byla převážně dobrá či přijatelná, nevyhovující hodnoty byly naměřeny pouze v oblasti přední části čelního skla a sloupků.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy Sportage. Dá se předpokládat, že omezovač rychlosti bude využíván ve většině prodaných vozů, a proto byl zahrnut do hodnocení. Stejně je tomu i v případě systému pro udržení vozu v jízdním pruhu. Systém autonomního krizového brzdění je také příplatkovou výbavou, avšak vzhledem k tomu, že se nedá očekávat jeho nasazení u většiny vozidel, nebyl hodnocen. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Sportage bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto