Crash test Kia Venga (2010)

Testovaná varianta: Kia Venga 1.4 GLS
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 66 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

28 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 9.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

32 bodů / 66 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 6.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0,1 Bimbofix
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 5.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0,1 Bimbofix
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 12.8 bodů
Pánev: 4.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřové MPV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Venga s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Při inspekci po čelní srážce byly objeveny trhliny v bezpečnostním pásu řidiče. Podle inspektorů bylo na vině zúžení nedaleko sloupku B, což způsobilo, že pás přišel do kontaktu s lyžinami sedadla. KIA reagovala na tuto chybu výrobou ochranného rukávu, který ochraňuje spodní část pásu. Tato modifikace se začala okamžitě na vozidla aplikovat. Majitelé, kteří si již vozidla vyzvedli jsou kontaktováni, aby své automobily navrátili prodejci k úpravě. Hodnoty zaznamenané figurínou při čelním nárazu naznačily, že hrudník řidiče přišel do kontaktu s volantem. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Figurína spolujezdce zaznamenala velký rozdíl mezi pohybem dolní a horní části nohy, což by mohlo vést k poranění kolena. Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Za boční bariérový test získala Venga maximální počet bodů. V závažnějším testu bočního nárazu do sloupu hodnoty zaznamenané figurínou odhalily průměrnou ochranu hrudníku a dobrou ochranu ostatních částí těla. Ochrana před hyperextenzí krku (poranění krční páteře) byla při nárazu zezadu dobrá.

Ochrana dětí
Při čelním nárazu se hlava tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, nepohnula nadměrně vpřed. Nicméně, při zpětném nárazu hlava dítěte narazila do sloupku. Při bočním bariérovém testu byly obě figuríny vhodně zadrženy jejich sedačkami. Airbag spolujezdce může být vypnut, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Informace o stavu airbagu poskytovaná řidiči je zřetelná a Euro NCAP tento systém odměnil. Výstražný štítek zřetelně varoval na rizika používání sedaček orientovaných po směru jízdy na předním sedadle, bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Přední hrana kapoty poskytla průměrnou ochranu. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu, ale převážně nedostačující ochrana byla v místech, kam by mohla udeřit hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je volitelná pro jeden z modelů Vengy ve čtyřech evropských zemích. U ostatních je součástí standardní výbavy vozu. Protože je jím vybavena většina prodaných vozidel, bylo ESC zahrnuto do hodnocení Euro NCAP. Omezovač rychlosti je volitelný, ale nesplňuje požadavky pro zařazení do hodnocení jako standardní součást výbavy některého z modelů. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je standardní pro sedadlo řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Kia Venga bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto