Crash test Lancia Thema (2011)

Testovaná varianta: Lancia Thema 3.0 'Platinum', LHD
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 83 %
Děti 77 %
Chodci 59 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

30 bodů / 83 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair Bimbofix G0/1S
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: FAIR BIMBOFIX G0/1S
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

21 bodů / 59 %

chodci
Hlava: 15.3 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

 

Prostor pro cestující zůstal u Themy při čelním nárazu stabilní. Ačkoliv hodnoty zaznamenané figurínou byly dobré, analýza dat ukázala, že airbag nebyl zcela nafouklý a nedostatečně zabránil kontaktu hlavy figuríny a volantu. Vozidlo za to bylo penalizováno a ochrana hlavy byla hodnocena jako přijatelná. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Lancia byla schopna předvést, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V testu bočního bariérového nárazu získala Thema maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla na základě hodnot zaznamenaných figurínou úroveň ochrany hrudníku a trupu průměrná. Ochrana poskytnutá předním sedadlem a opěrkou hlavy byla proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí

Dopředný pohyb u tříleté figuríny sedící po směru jízdy v dětské autosedačce nebyl nadměrný. V bočním bariérovém testu byly obě figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž minimalizovaly pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce není možné vypnout, a proto nelze na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Na toto zřetelně upozorňuje natrvalo přichycený štítek.

Ochrana chodců

Thema je vybavena „aktivní” kapotou. Senzory v nárazníku zaregistrují, když dojde ke srážce s chodcem a pohony zvednou kapotu, čímž poskytnou větší odstup od tvrdých struktur pod ní. Lancia předvedla, že systém rozpozná různé postavy chodců a operuje v různých rychlostech. Z těchto důvodů bylo vozidlo testováno s aktivním systémem. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte nebo dospělého, poskytla kapota dobrou ochranu. Nicméně, přední hrana kapoty nezískala žádné body, jelikož poskytla nevyhovující ochranu ve všech testovaných oblastech.

Aktivní bezpečnost

Thema má elektronický stabilizační program (ESP) jako součást standardní výbavy a systém splňuje požadavky na test od Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Pro Themu není dostupný omezovač rychlosti.  

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Lancia Thema bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto