Crash test Lancia Voyager (2011)

Testovaná varianta: 2.8l Diesel, Automatic, Platinum
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 67 %
Chodci 47 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

29 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

33 bodů / 67 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 9.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 0 bodů
Zadržení: FAIR G-01 ISOFIX, ISOFIX RWF Platform Frame type E
Skupina: G-01
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 0 bodů
Zadržení: FAIR G-01 ISOFIX, ISOFIX RWF Platform Frame type A
Skupina: G-01
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

17 bodů / 47 %

chodci
Hlava: 11 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily nevyhovující ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Sloupek volantu a přístrojová deska také představovaly riziko pro řidiče. Voyager získal při bočním bariérovém testu maximální počet bodů za poskytnutou ochranu. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana pro většinu oblastí těla dobrá, ochrana hrudníku byla přijatelná. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou v bočním nárazovém testu získal Voyager maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Dopředný pohyb u tříleté figuríny sedící po směru jízdy v dětské autosedačce nebyl nadměrný a jak tříletá, tak i osmnáctiměsíční figurína, byly při bočním nárazu vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Nicméně úchyty ISOXIF pro dětské sedačky jsou namontované na podpůrné sloupky. Nohy tohoto sloupku jsou pak v prostoru pro nohy vzadu sedících. U osmnáctiměsíční figuríny se tento prostor při čelním nárazu částečně deformoval a Euro NCAP neudělila za soudržnost vozu žádné body. Lancia vydala prohlášení, že budou provedena vylepšení za účelem eliminování tohoto problému. Airbag spolujezdce není možné vypnout, a proto nelze na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Štítek na stínítku varoval na toto nebezpečí ve všech příslušných evropských jazycích, ale nesplňoval požadavky Euro NCAP.

Ochrana chodců

Voyager je vybaven „aktivní” kapotou. Senzory v nárazníku zaregistrují, když dojde ke střetu s chodcem a pohony zvednou kapotu, čímž poskytnou větší odstup od tvrdých struktur pod ní. Lancia předvedla, že systém rozpozná různé postavy chodců a operuje v různých rychlostech. Z těchto důvodů bylo vozidlo testováno s aktivním systémem. Nicméně některé oblasti, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava chodce, nabídly nevyhovující ochranu. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout pánev nebo kyčel chodce, byla ochrana nevyhovující a vozidlo v testu nezískalo žádné body. Nárazník nabídl nohám chodce dobrou ochranu. 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti není dostupný. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je dostupná pouze pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Lancia Voyager bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto