Crash test Lancia Voyager (2011)
Testovaná varianta: 2.8l Diesel, Automatic, Platinum
MPV
Celkové hodnocení | ![]() |
Dospělý cestující | 79 % |
Děti | 67 % |
Chodci | 47 % |
Aktivní bezpečnost | 71 % |
Dospělý cestující
Řidič![]() Spolujezdec![]()
| Vozidlo![]() Sloup![]()
| Zpětný náraz![]()
| Vysvětlivky - dobrý - přijatelný - průměrný - slabý - nevyhovující |
Děti
Osmnáctiměsíční dítě
Provedení: | 9.6 bodů |
---|---|
Instrukce: | 4 body |
Instalace: | 0 bodů |
Zadržení: | FAIR G-01 ISOFIX, ISOFIX RWF Platform Frame type E |
---|---|
Skupina: | G-01 |
Orientace: | proti směru jízdy |
Instalace: | ISOFIX s podpěrou |
Tříleté dítě
Provedení: | 12 bodů |
---|---|
Instrukce: | 4 body |
Instalace: | 0 bodů |
Zadržení: | FAIR G-01 ISOFIX, ISOFIX RWF Platform Frame type A |
---|---|
Skupina: | G-01 |
Orientace: | po směru jízdy |
Instalace: | ISOFIX s podpěrou |
Chodci

Hlava: | 11 bodů |
---|---|
Pánev: | 0 bodů |
Nohy: | 6 bodů |
Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability: | 3 body |
---|---|
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: | 2 body |
Podpora omezovače rychlosti: | 0 bodů |
Detaily testovaného vozu
Rok testování: | 2011 |
---|---|
Karoserie: | pětidveřové MPV |
Výbava: | boční airbag |
---|---|
okenní airbag | |
čelní airbag spolujezdce | |
čelní airbag řidiče | |
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu | |
předpínače předního bezpečnostního pásu |
Komentář
Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily nevyhovující ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Sloupek volantu a přístrojová deska také představovaly riziko pro řidiče. Voyager získal při bočním bariérovém testu maximální počet bodů za poskytnutou ochranu. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana pro většinu oblastí těla dobrá, ochrana hrudníku byla přijatelná. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).
Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných figurínou v bočním nárazovém testu získal Voyager maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Dopředný pohyb u tříleté figuríny sedící po směru jízdy v dětské autosedačce nebyl nadměrný a jak tříletá, tak i osmnáctiměsíční figurína, byly při bočním nárazu vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Nicméně úchyty ISOXIF pro dětské sedačky jsou namontované na podpůrné sloupky. Nohy tohoto sloupku jsou pak v prostoru pro nohy vzadu sedících. U osmnáctiměsíční figuríny se tento prostor při čelním nárazu částečně deformoval a Euro NCAP neudělila za soudržnost vozu žádné body. Lancia vydala prohlášení, že budou provedena vylepšení za účelem eliminování tohoto problému. Airbag spolujezdce není možné vypnout, a proto nelze na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Štítek na stínítku varoval na toto nebezpečí ve všech příslušných evropských jazycích, ale nesplňoval požadavky Euro NCAP.
Ochrana chodců
Voyager je vybaven „aktivní” kapotou. Senzory v nárazníku zaregistrují, když dojde ke střetu s chodcem a pohony zvednou kapotu, čímž poskytnou větší odstup od tvrdých struktur pod ní. Lancia předvedla, že systém rozpozná různé postavy chodců a operuje v různých rychlostech. Z těchto důvodů bylo vozidlo testováno s aktivním systémem. Nicméně některé oblasti, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava chodce, nabídly nevyhovující ochranu. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout pánev nebo kyčel chodce, byla ochrana nevyhovující a vozidlo v testu nezískalo žádné body. Nárazník nabídl nohám chodce dobrou ochranu.
Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti není dostupný. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je dostupná pouze pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce.
Obrázky
Video
Vydáno: 25. 10. 2014
Zdroj: dtest.cz
Aktuální nabídka: Lancia Voyager bazar
Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto