Crash test Lancia Ypsilon (2015)

Testovaná varianta: 1.2 Gold
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 2
Dospělý cestující 44 %
Děti 79 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 38 %

Dospělý cestující

17 bodů / 44 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: FAIR G0/1S
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: FAIR G0/1S
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 14.9 bodů
Pánev: 2.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 38 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Lancia Ypsilon poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Za zkoušky čelního nárazu celou šíří vozu Lancia nezískala žádný bod. U figuríny řidiče byly nevyhovující hodnoty naměřeny v oblasti krku a hlavy a průměrné v oblasti hrudníku. Ochrana pasažéra na zadním sedadle byla téměř ve všech místech nevyhovující, výjimkou je krk, kde je ochrana slabá.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky naopak Lancia získala maximum bodů. Boční nárazový test do sloupu nebyl proveden.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní opěrky a sedadla dopadly dobře.

Poznámka: Několik okamžiků po zkouškách čelního nárazu částí vozu začalo v prostoru motoru hořet. Stalo se tak v důsledku zkratu vývodu baterie a úniku brzdové kapaliny. Jedná se o vzácný jev, společnost Lancia dosud podobnou závadu nezaznamenala. Přesto se zavázala, že na začátku prosince 2015 nasadí úpravy, které tomuto problému zamezí.

Ochrana dětí

Lancia Ypsilon získala maximum bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Obě figuríny byly posazeny v autosedačkách instalovaných proti směru jízdy.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umožnit tak instalaci sedačky proti směru jízdy.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Ypsilon určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců

Nárazník vozu získal maximum bodů za ochranu nohou chodce. Výsledky ochrany pánevní oblasti byly smíšené, naměřeny byly nevyhovující, ale i dobré hodnoty.

Kapota auta ve většině místech poskytuje hlavě chodce přijatelnou až průměrnou ochranu. Nevyhovující výsledky byly zjištěny podíl předního skla a sloupků.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy Lancie Ypsilon, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední sedadla. U zadních sedadel se jedná o příplatkovou výbavu. Ypsilon není vybaven systémem autonomního krizového brzdění, omezovačem rychlosti ani systémem pro udržení vozu v jízdním pruhu.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Lancia Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto