Crash test Land Rover Discovery Sport (2014)

Testovaná varianta: 2.2 diesel SE
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 83 %
Chodci 69 %
Aktivní bezpečnost 82 %

Dospělý cestující

36 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 737 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

25 bodů / 69 %

chodci
Hlava: 19.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

11 bodů / 82 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Land Rover poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a vozidlo získalo maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku a břicha chráněna přijatelně, ostatní části dobře.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Ochrana na zadních sedadlech je průměrná.

 

Ochrana dětí

Land Rover získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku byly naměřeny vyšší síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou nebo přijatelnou ochranu. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně a nedostala žádný bod. Vůz je vybaven airbagem pro chodce, který se při srážce s chodcem nafoukne a zakryje spodní hranu čelního skla a A-sloupky. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna dobře nebo přijatelně, také v okolí spodní části čelního skla a předních A-sloupků je ochrana dobrá.

 

Aktivní bezpečnost

Součástí standardní výbavy je elektronická kontrola stability, signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel, systém varování opuštění jízdního pruhu, systém omezení rychlosti jízdy a také systém krizového brzdění. Ten operuje při rychlostech od 10 do 80 km/h a předvedl dobré výkony při vyšších rychlostech.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Land Rover Discovery Sport bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto