Crash test Lexus CT200h (2011)

Testovaná varianta: Lexus CT200h, 1.8 petrol-hybrid 'Comfort' grade, RHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 84 %
Chodci 55 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Lexus G0+ Baby Safe Plus
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 11.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Lexus Duo+
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

20 bodů / 55 %

chodci
Hlava: 13.5 bodů
Pánev: 0.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu u CT200h stabilní. Kolenní airbag pro kolena řidiče a spolujezdce poskytl dobrou ochranu kolenům a stehenním kostem. Lexus byl schopen dokázat, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Za ochranu poskytnutou celému tělu dostalo vozidlo v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla na základě naměřeného zatížení žeber figuríny ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná. Ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla v případě nárazu zezadu hodnocena jako dobrá.

Dětský cestující

V dynamickém testu bylo skóre CT200h za ochranu tříleté i osmnáctiměsíční figuríny dobré. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby na přední sedadlo bylo možné umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace na přepínači a přístrojové desce poskytly řidiči jednoznačné informace o stavu airbagu a systém za to byl od Euro NCAP odměněn.

Chodec

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu a získal v testu Euro NCAP maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty poskytla v téměř všech testovaných oblastech nevyhovující ochranu. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, nabídla kapota dobrou ochranu. Nicméně, v místech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana hodnocena jako nevyhovující nebo průměrná.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy u CT200h a splňuje požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla je součástí standardní výbavy.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Lexus Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto