Crash test Lexus IS (2013)

Testovaná varianta: Lexus IS 2.5 Hybrid Drive "Executive Plus", RHD
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 85 %
Chodci 80 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Lexus Mini
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Lexus Midi
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

29 bodů / 80 %

chodci
Hlava: 16.9 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí pro cestující na předních sedadlech. IS dokázalo stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích.

 

V bočním nárazovém testu získalo maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. I v závažnějším testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

 

Ochrana dítěte

Lexus IS získal za ochranu 18měsíčního a tříletého dítěte maximální počet bodů. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag spolujezdce je možné vypnout a na přední sedadlo lze umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Řidič má jasné informace o stavu airbagu, a systém proto byl oceněn. Do modelu IS lze instalovat všechny kategorie dětských autosedaček, pro které je určen.

 

Ochrana chodců

IS má aktivní kapotu, která poskytuje dodatečnou ochranu hlavy chodce v případě srážky. Systém dokáže rozpoznat postavy různých velikostí v rozličných rychlostech. Vůz byl testován s aktivovanou kapotou motoru, a jak se ukázalo, poskytuje dobrou nebo přijatelnou ochranu hlavě chodce na většině míst případného kontaktu. Nárazník ani přední hrana kapoty modelu IS nejsou nebezpečné, za ochranu nohou a oblasti pánve chodců získal maximální počet bodů.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Ten však nesplňuje požadavky Euro NCAP, protože nevaruje řidiče ve chvíli, kdy není schopen udržet zvolenou rychlost (například při sjíždění strmých svahů).
 

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Lexus IS bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto