Crash test Lexus NX (2014)

Testovaná varianta: 300h Executive
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 82 %
Děti 82 %
Chodci 69 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Lexus Mini
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Lexus Midi
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

25 bodů / 69 %

chodci
Hlava: 18.8 bodů
Pánev: 0.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové SUV
Poznámka: od VIN JTJBJRBZ**2009745
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Lexus poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a vozidlo získalo maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku chráněna průměrně, oblast břicha přijatelně. Toto hodnocení lze však použít pouze pro vozidla s VIN kódem JTJBJRBZ**2009745 a vyšším.

U dříve vyrobených vozidel se při bočním nárazu aktivuje také přední airbag, ovšem později než boční airbag. Automobilka zjistila, že příčinou je kontrolní modul airbagu, ve kterém je umístěno čidlo měřící zrychlení a který může zaznamenat signál pohybu dozadu nebo dopředu i při bočním nárazu. Algoritmus kontrolního modulu airbagu byl změněn, aby k aktivaci předního airbagu při bočním nárazu už nedocházelo. Lexus je však přesvědčen, že aktivace airbagu v pozdější fázi není bezpečnostní problém a dříve vyrobená vozidla neplánuje modifikovat.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Navzdory použití autosedačky umístěné proti směru jízdy bylo při čelním nárazu naměřeno poměrně vysoké zrychlení v oblasti hrudníku u 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl nadměrný, ale v oblasti krku a hrudníku byly naměřeny vyšší síly.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. V Lexusu NX lze také používat dětské autosedačky homologované podle nové směrnice i-Size.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou nebo přijatelnou ochranu. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně a nedostala žádný bod. Povrch kapoty chrání hlavu chodce dobře nebo přijatelně, v okolí předních A-sloupků je ochrana nedostatečná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro rychlost jízdy používá informace z digitální mapy k určení maximální povolené rychlosti. To umožňuje řidiči bezpečně nastavit omezovač rychlosti. Systém je součástí příplatkové výbavy, ale očekává se, že jím bude vybavena většina prodaných vozidel. Proto byl hodnocen. Systém krizového brzdění funguje od nízkých, městských rychlostí až po vyšší rychlosti typické pro mimoměstskou jízdu. Předvedl dobré výkony.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Lexus NX 300h bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto