Crash test Maserati Ghibli (2013)

Testovaná varianta: Maserati Ghibli 3.0 TDS
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 79 %
Chodci 74 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

34 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

? bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Peg Pérego Primo Viaggio SL
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

27 bodů / 74 %

chodci
Hlava: 14.8 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Ghibli poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedačce.

 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana celého těla dobrá a Maserati získalo maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana kromě oblasti hrudníku dobrá. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly jen nepatrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

Obě dětské figuríny byly podle návodu k použití nainstalovány proti směru jízdy. Za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte získalo Ghibli maximální počet bodů. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace o stavu airbagu ani varující štítky ohledně deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy na přední sedadlo nejsou pro řidiče jasně zřetelné. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny.

 

Ochrana chodců

Maserati Ghibli je vybaveno aktivní kapotou, která se v případě srážky automaticky nadzvedne, aby oddálila pevné části motoru od chodcova těla. Při testu se ukázalo, že systém dokáže rozpoznat postavy různých velikostí a v rozličných rychlostech. Vůz byl testován s aktivovanou kapotou motoru, a jak se ukázalo, poskytuje dobrou nebo přijatelnou ochranu hlavě chodce na většině míst případného kontaktu, pouze v okolí pevných čelních sloupků je ochrana slabá.

 

Nárazník i přední hrana kapoty motoru získaly maximální počet bodů v testech EuroNCAP. Jinak kapota motoru ochrání hlavu chodce na většině míst možného nárazu dobře nebo přiměřeně, v okolí čelního skla (spodní hrany a A-sloupků) nedostatečně.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je ve výbavě pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti je v nabídce a splnil požadavky testování.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Maserati Ghibli bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto