Crash test Mazda 2 (2015)

Testovaná varianta: 1.5 Core
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 86 %
Děti 78 %
Chodci 84 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

33 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

30 bodů / 84 %

chodci
Hlava: 18.5 bodů
Pánev: 5.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Mazda poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá kromě krku, který byl chráněn jen průměrně. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana dobrá nebo přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Mazda získala maximální počet bodů. Stejně dobrých výsledků Mazda dosáhla i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře), na zadních sedadlech je ochrana nedostatečná.

 

Ochrana dětí

Mazda 2 získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku byly naměřeny vyšší síly a v oblasti hrudníku jen průměrné zpomalení.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou jsou však autosedačky skupiny 0+/I, které nelze nainstalovat na zadním sedadle za řidičem.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce, přední hrana kapoty chrání oblast pánve dobře nebo přijatelně. Audi je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne, což zvětší deformační zónu. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně dobře, špatné výsledky jsme zaznamenali pouze v okolí A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Mazda lze dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu.
 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda 2 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto