Crash test Mazda 3 (2009)

Testovaná varianta: Mazda 3 1.6 'Touring'
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 84 %
Chodci 51 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 5.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

41 bodů / 51 %

chodci
Hlava: 10.2 bodů
Pánev: 2 body
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, okenní sloupek se posunul vzad pouze o 2 mm. Vozidlo získalo za ochranu figuríny řidiče maximální počet bodů. Ochrana spolujezdce byla v oblasti hrudníku hodnocena jako dostatečná a jako dobrá pro ostatní části těla. Mazda byla schopna předvést, že kolenům a stehenním kostem různě vysokých cestujících sedících v různých pozicích je poskytována podobná úroveň ochrany. Při bočním bariérovém testu byly hodnoty zaznamenané figurínou po celém těle dobré. Nicméně, okenní airbag se vzadu plně nerozvinul a zanechal prostor, kde hlava mohla udeřit do sloupku. Za to bylo vozidlo penalizováno a chyba se promítla v nižším skóre ochrany hlavy cestujícího. To samé nastalo i při závažnějším testu nárazu do sloupu a test byl také penalizován. Při nárazu do sloupu hodnoty zaznamenané figurínou odhalily nevyhovující ochranu. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly průměrnou ochranu před hyperextenzí krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při čelním a bočním bariérovém testu získala Mazda 3 maximální počet bodů za ochranu jeden a půl ročního i tříletého dítěte. Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, byl dobře usměrněn. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Vozidla se seriovým číslem větším než JMZBL14Z201124005 mají napevno přilepený, viditelný štítek varující na nebezpečí používaní umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívějšího deaktivování airbagu. Předchozí vozidla takový štítek pro řidiče a získaly by o dva body méně za ochranu dětských cestujících, nicméně celkový počet hvězdiček by se nezměnil.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně, oblasti kapoty, kam by mohla udeřit hlava dospělého, poskytly převážně nevyhovující ochranu a nezískaly žádné body.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy Mazdy 3, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda 3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto