Crash test Mazda 6 (2009)

Testovaná varianta: Mazda 6 2.0 petrol Exclusive/Active/TS
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 77 %
Děti 81 %
Chodci 49 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

28 bodů / 77 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.8 bodů
Náraz do sloupu: 5.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se týká modelů od VIN JMZGH14F601153165
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Při čelním nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní, navzdory oddělení vzpěry v palubní desce od A sloupku. Sloupek řízení a střed předního panelu představoval možné riziko zranění pro kolena řidiče, stejné nebezpečí představovala přihrádka u spolujezdce. Ochrana hrudníku byla při bočním nárazu do sloupu hodnocena jako nevyhovující kvůli nadlimitnímu zatížení žeber. Při bočním nárazu vozidlo poskytlo adekvátní ochranu hrudníku a dobrou ochranu ostatních částí těla. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Na základě hodnot naměřených figurínou v dynamickém testu získala Mazda 6 za ochranu tříletého dítěte maximální počet bodů, u ochrany osmnáctiměsíčního dítěte došlo ke ztrátě jen části bodů. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace pro o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Plocha kapoty poskytla převážně nevyhovující ochranu v místech, kam mohla udeřit hlava dospělého, a průměrnou ochranu v místech, kam mohla udeřit hlava dítěte.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní výbavou všech modelů ve všech zemích. Mazda 6 má signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů pro řidiče, spolujezdce i zadní sedadla. Nicméně, systém pro zadní sedadla nesplňuje požadavky Euro NCAP, proto byly hodnoceny pouze místa řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda 6 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto