Crash test Mazda 6 (2013)

Testovaná varianta: Mazda 6 kombi, 2.2 diesel "Core"
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 77 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 7.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe Plus
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 17.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Poznámka: od VIN JMZGJ622621142289
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mazda 6 dokáže stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích.

Při bočním nárazovém testu poskytuje dobrou ochranu všem částem těla, nicméně dveře řidiče nebyly při ponárazové prohlídce zcela dovřeny, a vůz byl proto penalizován. Při závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu se podobné problémy neobjevily. Mazda poskytuje dobrou ochranu všech částí tel, pouze v oblasti hrudníku je přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Mazda 6 získala maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl nadměrný, nicméně při zpětném pohybu hlava dítěte narazila do zadní opěrky. Přestože kontakt nebyl velký, vůz byl penalizován za slabou kontrolu pohybu dítěte a ztratil všechny body za hodnocení ochrany hlavy.

Airbag spolujezdce je možné vypnout a na přední sedadlo lze umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Řidič má jasné informace o stavu airbagu, a systém proto byl oceněn. Autosedačky, pro které je Mazda 6 určena, lze do ní bez problémů nainstalovat. Výjimkou jsou modely ze skupiny II/III, které při umístění na krajní sedadla vyžadovaly opatrné upevnění do isofixových úchytů.

Ochrana dětí

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Přední hrana kapoty však
nabídla špatnou ochranu v oblasti chodcovy pánve, a nezískala proto žádné body. Na povrchu kapoty byla ochrana hlavy převážně dobrá nebo přiměřená.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Všechna místa k sezení jsou vybavena signalizací nezapnutých bezpečnostních pásů. Modely od VIN JMZGJ622621142289 mají nastavitelný omezovač rychlosti, který splnil požadavky pro test Euro NCAP.

Obrázky

Vydáno: 04. 09. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda 6 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto