Crash test Mazda CX-3 (2015)

Testovaná varianta: 2.0 Core
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 85 %
Děti 79 %
Chodci 84 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

32 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe + ISOFIX Base
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

30 bodů / 84 %

chodci
Hlava: 20 bodů
Pánev: 4.3 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Mazda CX-3 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, za což byl udělen maximální počet bodů. Naopak slabá byla ochrana hrudníku pasažéra na zadním sedadle, přestože je vůz standardně vybaven předpínačem bezpečnostních pásů a omezovačem síly na bezpečnostních pásech. 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si CX-3 vysloužila maximální počet bodů.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla byla v tomto ohledu nevyhovující.

 

Ochrana dětí

Mazda CX-3 získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je CX-3 určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce ve všech sledovaných oblastech dobrou ochranu a byl odměněn nejvyšším počtem bodů. Výsledky zkoušky ochrany pánevní oblasti byly smíšené, uděleny byly dobré, ale i slabé a nevyhovující známky. Kapota poskytovala převážně dobrou a přijatelnou ochranu prakticky na celém svém povrchu.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy stejně jako nastavitelný omezovač rychlosti. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda CX-3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto