Crash test Mazda CX-5 (2012)

Testovaná varianta: Mazda CX-5 2.2 diesel 'Core', LHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 87 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX anchorages and top tether

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 17 bodů
Pánev: 0.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mazda dokázala, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byly všechny oblasti těla dobře chráněny a vozidlo získalo maximální počet bodů. Dokonce i ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana řidiče dobrá a vozidlo získalo maximální počet bodů. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamickém testu získala Mazda CX-5 maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte a ztratila jen zlomek bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné pomocí přepínače deaktivovat, čímž je umožněno umístit na sedadlo spolujezdce dětskou autosedačku orientovanou proti směru jízdy. O stavu airbagu byly řidiči poskytnuty zřetelné informace. Na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu zřetelně varoval štítek.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu a vozidlo získalo za ochranu této oblasti maximální počet bodů. Přední hrana kapoty poskytla průměrnou ochranu.  Skoro ve všech oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte nebo dospělého, poskytla kapota dobrou ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je u CX-5 součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla součástí standardní výbavy. Omezovač rychlosti není pro CX-5 dostupný.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda CX-5 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto