Crash test Mazda CX-7 (2010)

Testovaná varianta: Mazda CX-7 2.2 diesel
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 76 %
Děti 79 %
Chodci 43 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

27 bodů / 76 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 5.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 0 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

? bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Tříleté dítě

Provedení: 11.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer Duo Plus Universal
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Chodci

16 bodů / 43 %

chodci
Hlava: 6.5 bodů
Pánev: 3.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřové SUV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely CX-7 s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Řidič i spolujezdec byli ve většině oblastí dobře chráněni, ale pevná místa na přístrojové desce představovala možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti obou vpředu sedících osob. V bočním bariérovém testu získal CX-7 maximální počet bodů. Při testu závažného bočního nárazu do sloupu ukázalo prohnutí žeber figuríny, že ochrana hrudníku je slabá. Sedadla a opěrky hlavy neposkytly při nárazu zezadu vyhovující ochranu proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí
Na základě hodnot, zaznamenaných figurínou při čelním a bočním nárazovém testu, získala CX-7 maximální počet bodů za ochranu figuríny osmnáctiměsíčního dítěte. Pohyb hlavy vpřed u tříleté figuríny, sedící po směru jízdy, nebyl nadměrný.  Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny řádně zadrženy bočnicemi svých sedaček. Spolujezdcův airbag není možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka, instalovaná proti směru jízdy. Štítek, který před tímto úkonem varoval, však nebyl zcela srozumitelný.

Ochrana chodců
Zatímco nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů, kapota poskytla ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, převážně nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy CX-7, společně se signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda CX-7 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto