Crash test Mazda MX-5 (2015)

Testovaná varianta: 1.5 SE-L
roadster

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 84 %
Děti 80 %
Chodci 93 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

31 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 14.5 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

17 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

34 bodů / 93 %

chodci
Hlava: 21.7 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: dvoudveřový roadster
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Mazda MX-5 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Airbag na místě řidiče neměl dostatečný tlak na to, aby při nárazu zabránil kontaktu hlavy s volantem. Ochrana proto byla hodnocena jako přijatelná. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, v případě spolujezdce byla ochrana také dobrá až na oblast hrudníku, kde je přijatelná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná, ostatní části těla byly chráněny dobře. V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná. Ostatní části figuríny byly chráněny dobře. 

Sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Jelikož je model MX-5 dvousedadlový, bylo vyhodnocení ochrany dětí provedeno na základě možností převozu na místě spolujezdce. Airbag pro sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Téměř ve všech testovaných oblastech byly uděleny dobré známky. Díky vhodné konstrukci nárazníku jsou nohy chodců při srážce převážně dobře chráněny, udělen proto byl maximální počet bodů. Také ochrana pánevní oblasti byla dobrá.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je nabízen za příplatek. 

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou ochranu, přední hrana kapoty získala maximální počet bodů za ochranu v oblasti pánve. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Fiat lze dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu a systémem krizového brzdění, který v rychlostech typických pro dálniční jízdu předvedl dobré výkony.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mazda MX bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto