Crash test Mercedes-Benz A (2012)

Testovaná varianta: Mercedes-Benz A180 1.6 benzin 'Urban'
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 81 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer BabySafe plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 10.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 18 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Mercedes třídy A je v doplňkové výbavě vybaven systémem PRE-SAFE, který rozpozná, pokud by mělo dojít k nehodě a připraví záchytný a ochranný systém na náraz. Testované auto nebylo tímto systémem vybaveno. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu většiny oblastí těla včetně kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mercedes dokázal, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích.

V bočním bariérovém testu třída A získala maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hlavy a pánve dobrá, ochrana hrudníku a břicha přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře). Collision Prevention Assist (CPA) je součástí standardní výbavy a je navržen tak, aby pomohl zmírnit nebo se vyhnout zranění krční páteře řidiče.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Systém 'CPOD' je dostupný v doplňkové výbavě - automaticky deaktivuje airbag spolujezdce, aby umožnil použití dětské autosedačky Mercedes-Benz orientované proti směru jízdy. Nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu bylo uvnitř vozidla zřetelně vysvětleno.

Ochrana chodců

Mercedes třídy A má “aktivní” kapotou. Senzory v nárazníku zaregistrují, když dojde k nárazu s chodcem, a kapota se zvedne. Díky tomu má chodec větší odstup od tvrdých struktur pod ní. Mercedes předvedl, že systém rozpozná různé postavy chodců a operuje v různých rychlostech. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana dobrá a vozidlo získalo za ochranu této oblasti maximální počet bodů. V oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana také dobrá, ale nevyhovující ochrana byla poskytnuta například v případě, že hlava dospělého narazí do předního skla. Přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu, ale nárazník poskytl dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je také součástí standardní výbavy pro obě přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je dostupný v doplňkové výbavě, ale nesplňuje požadavky pro hodnocení v testu Euro NCAP pro rok 2012.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy A bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto