Crash test Mercedes-Benz B (2011)

Testovaná varianta: Mercedes-Benz B220 CDI, LHD
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 97 %
Děti 81 %
Chodci 56 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

35 bodů / 97 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Romer Babysafe ISOFIX Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 10.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

20 bodů / 56 %

chodci
Hlava: 14.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřová
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Mercedes-Benz třídy B je v doplňkové výbavě vybaven Mercedes-Benz PRE-SAFE systémem, který rozpozná, pokud dojde k nehodě a připraví záchytný a ochranný systém k nárazu. Při bočním a čelním testu Euro NCAP systém PRE-SAFE nebyl aktivován. Při čelním nárazu získala třída B maximální počet bodů za ochranu všech částí řidičova těla. U spolujezdce poskytl dobrou ochranu ve všech oblastech těla, kromě spodní části nohou, kde byla ochrana přijatelná. Mercedes poskytne podobnou úroveň ochrany kolenům a stehenním kostem různě velkých cestujících a cestujících sedících v různých pozicích.

V bočním bariérovém testu získal B Class maximální počet bodů, ochrana všech oblastí těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout pouze pro sedačky Mercedes Benz, pokud je vozidlo vybaveno doplňkovým automatickým detekčním systémem známým jako CPOD. Systém nesplňuje Euro NCAP požadavky a nebyl odměněn. Na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy, na sedadle spolujezdce, bez dřívější deaktivace airbagu, bylo ve vozidle zřetelně upozorněno.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů, poskytnutá ochrana nohám chodce byla ve všech testovaných oblastech dobrá. Nicméně přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu a nezískala žádné body. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu, ale v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je dostupný v doplňkové výbavě, ale nesplňuje Euro NCAP požadavky na vybavení pro rok 2011.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy B bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto