Crash test Mercedes-Benz C (2011)

Testovaná varianta: Mercedes Benz C220 CDI, LHD
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 79 %
Chodci 57 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Roemer Babysafe
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: běžné bezpečnostní pásy

Tříleté dítě

Provedení: 9.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

21 bodů / 57 %

chodci
Hlava: 14.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: dvoudveřová
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

C-Class Coupe je v doplňkové výbavě vybaven Mercedes Benz “PRE-SAFE®” systémem, který rozpozná, pokud dojde k nehodě a připraví záchytný a ochranný systém k nárazu. Při bočním a čelním testu Euro NCAP systém “PRE-SAFE®” nebyl aktivován. Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mercedes Benz dokázalo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získal C Class Coupe maximální počet bodů, když poskytl dobrou ochranu ve všech oblastech těla. Ve více závažném bočním nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá. C Class Coupe je vybaven „aktivními“ opěrkami hlavy. Vozidlo automaticky detekuje, dojde-li k nárazu zezadu a přední část opěrky se posune vpřed, čímž dříve poskytne oporu krku cestujícího. Mercedes Benz předvedl, že systém pracuje ve všech rychlostech, s různým zatížením a při různě silných nárazech. V testu Euro NCAP sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly figuríny tříletého i osmnáctiměsíčního dítěte vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze v Mercedes Benz vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace o nebezpečí umístění dětské autosedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu, byly zobrazeny ve voze.

Ochrana chodců

Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty poskytla převážně nevyhovující ochranu. C Class Coupe má „aktivní“ kapotu. Senzory detekují, když dojde ke srážce s chodcem a akční členy zvednou kapotu, čímž poskytnou větší prostor mezi kapotou a tvrdými strukturami pod ní. Mercedes Benz předvedl, že systém detekuje chodce jakékoliv velikosti a v jakékoliv rychlosti, takže testována byla kapota ve zvýšené pozici. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu. Kam mohla dopadnout hlava dospělého, nabídla kapota vozu dobrou ochranu, ale čelní sklo poskytlo pouze nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy všech modelů C Class Coupe a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je dostupný v doplňkové výbavě, ale nesplňuje Euro NCAP požadavky na vybavení pro rok 2011.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy C bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto