Crash test Mercedes-Benz C (2014)

Testovaná varianta: Mercedes-Benz C220 Avantgarde
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 84 %
Chodci 77 %
Aktivní bezpečnost 70 %

Dospělý cestující

35 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

28 bodů / 77 %

chodci
Hlava: 21 bodů
Pánev: 0.8 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 70 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Mercedes-Benz poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedadle.

Při bočním nárazovém testu získal maximální počet bodů, což znamená dobrou ochranu celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudi horší. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře), zadní sedadla však poskytují horší ochranu.

Ochrana dítěte
Mercedes-Benz C získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti hrudníku i krku byla ochrana horší. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Po umístění dětské autosedačky umístěné proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce se automaticky deaktivuje airbag. Tento systém se liší od předchozích systémů automobilky, které pracovaly pouze s některými sedadly. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto získal maximální počet bodů. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Mercedes-Benz třídy C určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců
Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku je dobrá, v místě přední hrany kapoty je však nevyhovující, což se také odrazilo na minimálním počtu získaných bodů. Pro zlepšení ochrany hlavy chodců je třída C vybavena aktivní kapotou. Když senzory detekují srážku s chodcem, automaticky zvednou kapotu, aby oddálily kontakt s tvrdými částmi motoru. Systém aktivuje kapotu podle aktuální rychlosti a rozlišuje i různé postavy chodců. Ochrana hlavy je tak na většině míst kapoty dobrá.

Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Pro předcházení dopravní nehodám je vůz v základu vybaven systémem autonomního krizového brzdění Collision Prevention Assist Plus. Do určité rychlosti je schopen srážce zcela zabránit, při vyšších rychlostech zase zmírnit její následky. Systémy pro jízdu v jízdním pruhu je volitelný jako příplatková výbava.

Obrázky

Vydáno: 03. 06. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy C bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto